Onze speerpunten zijn:

  • Onderwijs & Kwaliteit

We hebben een kwaliteitsstructuur en we bieden doelgericht onderwijs in de basisvaardigheden op basis van een doorgaande leerlijn. We bieden goed onderwijs in de basisvakgebieden: rekenen, spelling, taal en begrijpend lezen op basis van didactische principes. Hierbij zijn de speerpunten rekenen en thematisch werken.

Voor het ontwikkelen van de onderzoekende, ondernemende en creatieve houding van de leerlingen werken we thematisch. Hierbij integreren we taal, begrijpend lezen, wereldoriĆ«ntatie, digitale geletterdheid en culture vorming in het thema-aanbod. Met de hele school werken we aan dezelfde thema’s. Op deze manier wordt een beroep gedaan op allerlei moderne vaardigheden van leerlingen, zoals creativiteit, kritisch denken, samenwerken en informatie verzamelen. Door themagericht te werken komen alle vakken van geschiedenis tot muziek, van aardrijkskunde tot creativiteit aan bod in het thema. Binnen ieder thema zijn leerdoelen vastgesteld en daarbinnen kan de leerling zelf kijken wat het wil onderzoeken, onder begeleiding van een leerkracht.

Door het lezen van rijke teksten en het schrijven en praten hierover vergroten de leerlingen hun kennis. Dagelijks lezen we in alle groepen een half uur voor uit een boek passend bij het thema. In onze rijk gevulde schoolbibliotheek, de Boekensprong, halen alle leerlingen boeken voor het vrij-leesmoment. De Boekensprong wordt gerund door leerlingen uit groep 8.

  • Dalton

Dalton is een manier van werken en omgaan met elkaar. Daltonscholen richten hun onderwijs in rondom de grondwoorden verantwoordelijkheid, zelfstandigheid, samenwerken, reflecteren en effectiviteit. We experimenteren en reflecteren op onze praktijk. We borgen onze kernwaarden door middel van planmatige zelfevaluatie, reflectie en visitatie. Meer informatie over Dalton leest u hier.